Συμβουλές για την ασφαλή εργασία από το σπίτι

Σε συνέχεια των συστάσεων για την ασφαλή και υπεύθυνη χρήση των τηλεπικοινωνιακών υποδομών στην τρέχουσα περίοδο, το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων καλούν όσους εργάζονται από την κατοικία τους να δείχνουν αυξημένη προσοχή στα θέματα που αφορούν στην ασφάλεια των οικιακών δικτύων και του σχετικού εξοπλισμού. Συγκεκριμένα:

  • Για την αποστολή ευαίσθητων πληροφοριών προτείνεται η χρήση εφαρμογών που παρέχουν πλήρη κρυπτογράφηση (end-to-end encryption) στην επικοινωνία.
  • Σε κάθε λογαριασμό που τυχόν διατηρείτε και εφόσον αυτό είναι τεχνικά εφικτό, ενεργοποιήστε τη δυνατότητα σύνδεσης με την ταυτοποίηση δύο βημάτων (Two-Factor Authentication), όπου μετά την εισαγωγή του κωδικού πρόσβασης λαμβάνετε μήνυμα SMS στο κινητό σας τηλέφωνο με έναν κωδικό τον οποίο εισάγετε σε σχετικό πεδίο. Με τον τρόπο αυτό ενισχύεται η προστασία του λογαριασμού σας από απόπειρες μη εξουσιοδοτημένης πρόσβασης.
  • Επίσης, ενεργοποιήστε στο κινητό σας τηλέφωνο -και εφόσον παρέχεται η σχετική δυνατότητα- τη λειτουργία πρόσβασης σε online υπηρεσίες με χρήση βιομετρικών δεδομένων (για παράδειγμα, δακτυλικό αποτύπωμα).
  • Αν πρόκειται να συμμετάσχετε σε μία τηλεδιάσκεψη μη διακινείτε τις σχετικές διευθύνσεις και οδηγίες μέσω των κοινωνικών δικτύων.
  • Καλό είναι να αποφεύγεται η χρήση ανοικτών ασύρματων δικτύων, τα οποία είναι περισσότερο ευάλωτα σε εξωτερικές παρεμβάσεις και σε ενέργειες υποκλοπής των διακινούμενων δεδομένων. Σημειώνεται ωστόσο πως τα περισσότερα οικιακά δίκτυα διαθέτουν μηχανισμούς προστασίας και ελέγχου της πρόσβασης.
  • Ελέγξτε ποιες συσκευές συνδέονται στο οικιακό σας δίκτυο. Αν δεν αναγνωρίζετε κάποια από αυτές, αλλάξτε τον κωδικό πρόσβασης στον router του δικτύου, καθώς και το όνομα του δικτύου (SSID) και συνδέστε τις αξιόπιστες συσκευές σας από την αρχή.
  • Χρησιμοποιήστε ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης και λογισμικό προστασίας στον εξοπλισμό σας (routers, υπολογιστές κτλ).
  • Στην περίπτωση που δεν γνωρίζετε πώς να κάνετε τις απαραίτητες αλλαγές, συμβουλευτείτε τα εγχειρίδια οδηγιών χρήσης ή ζητήστε βοήθεια από το τμήμα τεχνικής υποστήριξης του τηλεπικοινωνιακού σας παρόχου.

Χρήσιμες πληροφορίες

  • Οδηγίες από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και τη Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων για την ασφαλή πρόσβαση στο διαδίκτυο
  • Συμβουλές κυβερνοασφάλειας (στα αγγλικά) από τον οργανισμό ENISA για την εργασία από το σπίτι
  • Infographic (στα ελληνικά) της Europol με συμβουλές για να μετατρέψετε το σπίτι σας σε οχυρό διαδικτυακής ασφάλειας

Πηγή: https://mindigital.gr/archives/1270

Ενεργοποίηση υπηρεσίας ΔΗΛΟΣ365

Σας ενημερώνουμε πώς ολοκληρώθηκε η ένταξη του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στην υπηρεσία ΔΗΛΟΣ365 και πλέον τα μέλη του Πανεπιστημίου μπορούν να συνδέονται στο Office 365 for Education της Microsoft με χρήση του ιδρυματικού τους λογαριασμού.

Σύνδεση στην υπηρεσία: https://delos365.grnet.gr

Περισσότερες πληροφορίες: https://noc.uowm.gr/www/services/delos365

Ενημέρωση για τον κορωνοϊό

Στο πλαίσιο των ενεργειών πληροφόρησης για τον Κορωνοϊό, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας διοργανώνει τη Δευτέρα 9/3/2020 ώρα 15:00, ενημερωτική ομιλία από το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ιατρικού Συλλόγου Κοζάνης και διδάσκοντα του Τμήματος Μαιευτικής κ. Ευάγγελο Καζάκο, Ιατρό/Μικροβιολόγο, σχετικά με τους τρόπους προφύλαξης από τη μετάδοση του ιού.

Για λόγους προστασίας, η ενημέρωση θα μεταδοθεί σε livestreaming στη διεύθυνση https://go.uowm.gr?covid19. Στην ίδια διεύθυνση θα υπάρχει επίσης η δυνατότητα αποστολής ερωτημάτων προς απάντηση από τον κ. Καζάκο. Η παρακολούθηση της ενημέρωσης κρίνεται επιβεβλημένη μετά την αύξηση των κρουσμάτων που παρατηρούνται τις τελευταίες ημέρες.

Στη διεύθυνση https://go.uowm.gr?covid19 σύντομα θα υπάρχουν περισσότερες πληροφορίες για την ζωντανή μετάδοση.

Πρόβλημα ηλεκτροδότησης στα Κοίλα

Λόγω σοβαρού προβλήματος στο δίκτυο ηλεκτροδότησης του Πανεπιστημίου στα Κοίλα, το δίκτυο του campus καθώς και κάποιες ηλεκτρονικές υπηρεσίες είναι εκτός λειτουργίας

Ενημέρωση: Το πρόβλημα ηλεκτροδότησης αποκαταστάθηκε στις 28/2, ώρα 21:02. Οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες λειτουργούν κανονικά.

Ολοκλήρωση μεταφοράς Ιδρυματικών Λογαριασμών για μέλη του πρώην ΤΕΙ

Τα παρακάτω αφορούν το Μόνιμο Προσωπικό (μέλη ΔΕΠ, Διοικητικοί, ΕΤΕΠ κλπ) του πρώην ΤΕΙ Δυτ.Μακεδονίας.

Ολοκληρώθηκε η μεταφορά/μετάβαση των ιδρυματικών λογαριασμών (URegister) των μελών του πρώην ΤΕΙ Δυτ. Μακεδονίας (πΤΕΙ) στοn κατάλογο του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (ΠΔΜ uowm.gr)

Οι νέοι λογαριασμοί θα έχουν σαν όνομα χρήστη το πρώτο μέρος του email τους στο uowm.gr (το μέρος αριστερά από το @) και σαν password το ίδιο με αυτό του email ,
πχ ο χρήστης με email kantoniou@uowm.gr θα έχει σαν όνομα χρήστη (URegister) το kantoniou .

Για τις ομοσπονδιακές υπηρεσίες :
– e-Presence
– Απέλλα
– Ακαδημαϊκή Ταυτότητα κλπ.
η πρόσβαση για το προσωπικό του πρώην ΤΕΙ θα γίνεται πλέον με
– επιλογή Οικείου Φορέα : Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας – και όχι “Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας (πρώην Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Δυτικής Μακεδονίας”).

Για τις διαθέσιμες ιδρυματικές υπηρεσίες ενημερωθείτε στο : https://noc.uowm.gr/www/services/

Για όσους δεν είχαν δημιουργήσει ιδρυματικό λογαριασμό (URegister) στο πTEI, μπορούν να ενεργοποιήσουν τον νέο ιδρυματικό λογαριασμό στο ΠΔΜ στην διεύθυνση : https://uregister.uowm.gr/ επιλέγοντας “Είμαι προσωπικό ή μέλος ΔΕΠ”

Για όσους δεν θυμούνται ή θέλουν να αλλάξουν το password για τον ιδρυματικό λογαριασμό (URegister) στο ΠΔΜ μπορούν να επισκεφτούν τη σελίδα : https://mypassword.uowm.gr/
Η αλλαγή του password πλέον, θα επηρεάζει και τον λογαριασμό email των χρηστών.

Για οποιαδήποτε ερώτηση, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας στο email uregister@uowm.gr

Για αναφορές προβλημάτων, παρακαλούμε χρησιμοποιείτε τη Υπηρεσία Αναγγελίας Βλαβών στη διεύθυνση https://service.uowm.gr/

Προσωρινή διακοπή Ιδρυματικών Υπηρεσιών για τα μέλη του πρώην ΤΕΙ

Λόγω της διαδικασίας μεταφοράς των ιδρυματικών λογαριασμών (URegister) των μελών του πρώην ΤΕΙ Δυτ.Μακεδονίας στον κατάλογο του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (uowm.gr), η πρόσβαση στις ομοσπονδιακές υπηρεσίες :
e:Presence
Απέλλα
Ακαδημαϊκή Ταυτότητα κλπ
ΔΕΝ θα είναι δυνατή για κάποιες ώρες, ξεκινώντας από σήμερα 16/01 και ώρα 9:40

Οι υπάρχοντες ιδρυματικοί λογαριασμοί του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (uowm.gr) δεν επηρεάζονται από την διακοπή αυτή.

Θα ενημερωθείτε με νεότερη ανακοίνωση για την επάνοδο των υπηρεσιών και τον τρόπο πρόσβασης σε αυτές.

Αλλαγή κωδικού στην υπηρεσία ηλεκτρονικής αλληλογραφίας

Σας ενημερώνουμε πως την Πέμπτη, 9/1/2020, στο διάστημα 1-2μμ, θα πραγματοποιηθούν εργασίες αναβάθμισης της υπηρεσίας ηλεκτρονικής αλληλογραφίας.

Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών, ο κωδικός πρόσβασης για λήψη και αποστολή ηλεκτρονικής αλληλογραφίας (email) θα είναι πλέον αυτός που έχετε ορίσει στο UREGISTER. Έτσι, όσοι χρήστες έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία UREGISTER, θα έχουν τον ίδιο κωδικό για όλες τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες.

Όσοι χρήστες έχετε κάνει τη διαδικασία UREGISTER θα πρέπει μετά την ολοκλήρωση των εργασιών, να κάνετε τις παρακάτω ενέργειες:

  • Αν χρησιμοποιείτε κάποια εφαρμογή email όπως το thunderbird ή το outlook, όταν σας το ζητήσει η εφαρμογή θα πρέπει να εισάγετε τον κωδικό του uregister
  • Όταν συνδέεστε στο webmail, θα πρέπει να βάζετε τον κωδικό του uregister.

Παρακαλούμε έχετε υπόψη:

  • Οι αλλαγές δεν θα επηρεάσουν τους λογαριασμούς των προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών.
  • Οι αλλαγές δεν θα επηρεάσουν τα μέλη του πρώην ΤΕΙ. Σύντομα θα υπάρξει ενημέρωση σχετικά με την μεταφορά των λογαριασμών των μελών του πρώην ΤΕΙ στη νέα υπηρεσία πιστοποίησης. Μέχρι τότε, θα ισχύουν οι κωδικοί που ήδη έχετε.
  • Αν δεν έχετε πραγματοποιήσει την ενεργοποίηση στη σελίδα https://uregister.uowm.gr, παρακαλούμε να το κάνετε το συντομότερο δυνατόν.
  • Δεν πρόκειται να υπάρξει απώλεια μηνυμάτων, ακόμα και αν δεν έχετε ολοκληρώσει τη διαδικασία UREGISTER.
  • Αν έχετε χάσει/ξεχάσει τον κωδικό σας, μπορείτε να τον ελέγξετε ή να κάνετε ανάκτηση, στη διεύθυνση https://mypassword.uowm.gr
  • Οι κωδικοί πρόσβασης των μη προσωπικών λογαριασμών (π.χ. διευθύνσεις email Συνεδρίων, Εργαστηρίων, Τμημάτων κλπ.) θα παραμείνουν ίδιοι. Οι λογαριασμοί αυτοί, δεν χρειάζεται να κάνουν τη διαδικασία uregister.

Για οποιαδήποτε ερώτηση παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας στο email uregister@uowm.gr

Για αναφορές προβλημάτων, παρακαλούμε χρησιμοποιείτε τη Υπηρεσία Αναγγελίας Βλαβών στη διεύθυνση https://service.uowm.gr/

Οδηγίες για Συνεργάτες του Π.Δ.Μ

Συνεργάτες του Ιδρύματος αποτελεί το επιστημονικό προσωπικό των
παρακάτω κατηγοριών:

  • Διδάσκοντες του ΠΔ 407/80
  • Ακαδημαϊκοί Υπότροφοι
  • Απόκτηση Ακαδημαϊκής Εμπειρίας
  • Συμβασιούχοι Έργου στα πλαίσια του Ε.Λ.Κ.Ε

Βήμα 1. Ενεργοποίηση ιδρυματικού λογαριασμού

Η πρώτη ενέργεια που πρέπει να κάνετε ως συνεργάτες, είναι να μπείτε στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://uregister.uowm.gr για να ενεργοποιήσετε τον ιδρυματικό λογαριασμό σας.

Για να ολοκληρωθεί η διαδικασία ενεργοποίησης πρέπει να  ακολουθήσετε τα παρακάτω βήματα:

  1. Μπαίνετε στη σελίδα https://uregister.uowm.gr και πατάτε στο “Ενεργοποίηση λογαριασμού τώρα!
  2. Επιλέγετε “Είμαι συνεργάτης” και πατάτε στο “Έναρξη ενεργοποίησης
  3. Εισάγετε τον αριθμό του κινητού σας ή τη διεύθυνση email σας (όχι και τα δύο) και πατάτε στο “Επόμενο”.
    (Εάν σας εμφανιστεί μήνυμα “Δεν βρέθηκε χρήστης με αυτά τα στοιχεία” δείτε εδώ).
  4. Στην επόμενη φόρμα πρέπει να εισάγετε το PIN που λάβαμε με sms ή με email
  5. Τέλος πρέπει να ορίσετε τον κωδικό πρόσβασης του ιδρυματικού σας λογαριασμού. Με τον ορισμό του κωδικού, ολοκληρώνεται η ενεργοποίηση του ιδρυματικού σας λογαριασμού και μπορείτε να τον χρησιμοποιήσετε για τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες. Μην ξεχάσετε να σημειώσετε και κρατήσετε σε ασφαλές μέρος το όνομα χρήστη και τον κωδικό πρόσβασης.

Με τον ιδρυματικό λογαριασμό θα έχετε πρόσβαση σε όλες τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες όπως η

Βήμα 2. Εγγραφή στην πλατφόρμα eclass

ECLASS (https://eclass.uowm.gr): πρόκειται για τη πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Η εγγραφή στο eclass γίνεται στη διεύθυνση https://eclass.uowm.gr/modules/auth/registration.php  επιλέγοντας “Εγγραφή Εκπαιδευτή ” και “Αίτηση Νέου Λογαριασμού Μέσω Κεντρικής Πιστοποίησης (SSO)“.
Τα στοιχεία για την πιστοποίηση μέσω (SSO) είναι αυτά που αποκτήσατε από το Βήμα 1 παραπάνω.

Βήμα 3. Ηλεκτρονική αλληλογραφία

Ο ιδρυματικός σας λογαριασμό αντιστοιχεί και στην πανεπιστημιακή σας διεύθυνση ηλεκτρονικής αλληλογραφίας (email). Αν για παράδειγμα έχετε όνομα χρήστη xxx01234, η διεύθυνση email σας είναι xxx01234@uowm.gr.

Η δημιουργία και η πρόσβαση στον ηλεκτρονικό λογαριασμό σας, θα είναι δυνατή σε
χρονικό διάστημα περίπου 3 ωρών, μετά το τέλος της διαδικασίας uregister.

Για τη συνδεσή σας μέσω Webmail επιλέγετε την επιλογή
Φοιτητές / Έκτακτο προσωπικό (aff) από τη Λίστα Επιλογών.

Μπορείτε να στείλετε ή να διαβάσετε τα μηνύματά σας στην διεύθυνση https://webmail.uowm.gr/roundcube/ ή να ρυθμίσετε κάποιο πρόγραμμα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας σύμφωνα με τις οδηγίες που θα βρείτε στη διεύθυνση https://noc.uowm.gr/www/services/email/emailhelp/.

Άλλες ηλεκτρονικές υπηρεσίες

Επαναφορά κωδικού πρόσβασης

Σε περίπτωση που ξεχάσετε τον κωδικό σας, μπορείτε να κάνετε επαναφορά του στη διεύθυνση https://mypassword.uowm.gr

Ανάκτηση κωδικού – Αρχική σελίδα

Ανάκτηση κωδικού με email

Ανάκτηση κωδικού με sms

Σημείωση: Για την ανάκτηση του κωδικού θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί μόνο το email ή τον αριθμό τηλεφώνου, που έχει δηλωθεί στην ενεργοποίηση του λογαριασμού του όπως φαίνεται παρακάτω.

Σύστημα Αναγγελίας βλαβών και Tεχνικών εργασιών

Σας ενημερώνουμε ότι δημιουργήθηκε και είναι σε λειτουργία σύστημα αιτημάτων για βλάβες, δυσλειτουργίες , συντηρήσεις και γενικότερα προβλήματα τεχνικής φύσεως.

Το ηλεκτρονικό σύστημα παρακολούθησης εργασιών (ticketing) βρίσκεται στην ιστοσελίδα της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών και Μηχανοργάνωσης στο σύνδεσμο:

https://service.uowm.gr

Παρακαλούμε για οποιοδήποτε αίτημα, να συμπληρώνετε τα λιγοστά αλλά απαραίτητα πεδία στη φόρμα του συστήματος. Μπορείτε να συμβουλευτείτε τις οδηγίες καταχώρησης αιτήματος: https://noc.uowm.gr/www/ticketinghelp/

Ο μεγάλος όγκος των απαιτήσεων όλου του προσωπικού για υποστήριξη, δημιουργεί την ανάγκη για προγραμματισμό και ιεράρχηση των αιτημάτων σας.

Για να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε και να προσπαθήσουμε να επιλύσουμε τα προβλήματα που προκύπτουν καθημερινά, παρακαλούμε να προσαρμοστείτε άμεσα στο ηλεκτρονικό σύστημα παρακολούθησης εργασιών (ticketing) διότι, αιτήματα τηλεφωνικά ή προφορικά δεν θα μπορούν να αξιολογηθούν και να προγραμματιστούν, συνεπώς δεν θα υλοποιούνται.

Μετάβαση στην εφαρμογή: https://service.uowm.gr

Τμήμα Σχεδιασμού Οργάνωσης και Ανάπτυξης
Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών και Μηχανοργάνωσης

Αλλαγή τρόπου πιστοποίησης μεταπτυχιακών φοιτητών στην πλατφόρμα ECLASS

Σας ενημερώνουμε πως από αύριο Πέμπτη, ώρα περίπου 8πμ, θα αλλάξει ο τρόπος σύνδεσης των μεταπτυχιακών φοιτητών στην πλατφόρμα ECLASS (https://eclass.uowm.gr) και πλέον η είσοδος θα γίνεται μέσω Κεντρικής Πιστοποίησης (SSO), πατώντας το σχετικό κουμπί στην αρχική σελίδα.