Συστάσεις του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την υπεύθυνη χρήση των ηλεκτρονικών υποδομών κατά την περίοδο ισχύος των έκτακτων μέτρων

Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με τους παρόχους ηλεκτρονικών επικοινωνιών ώστε να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία των σταθερών και ασύρματων δικτύων σε όλο το διάστημα ισχύος των έκτακτων μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας και της επαγγελματικής δραστηριότητας. Στο πλαίσιο αυτό η Γενική Διεύθυνση Κυβερνοασφάλειας, σε συνεργασία με τις συναρμόδιες υπηρεσίες, βρίσκεται σε ετοιμότητα προκειμένου να αντιμετωπιστούν τυχόν ζητήματα σχετικά με τη διαθεσιμότητα και αξιοπιστία των κρίσιμης σημασίας υποδομών της χώρας.

Για την ομαλή, απρόσκοπτη και υπεύθυνη λειτουργία των τηλεπικοινωνιακών δικτύων το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων υπενθυμίζουν και συνιστούν:

  • Να αποφεύγουμε τη χρήση διαδικτυακών εφαρμογών ψυχαγωγίας κατά τις ώρες αιχμής, δηλαδή από τις 9 πμ έως τις 6 μμ Με τον τρόπο αυτό δημιουργείται η απαιτούμενη διαθεσιμότητα στα δίκτυα για την αποτελεσματική λειτουργία εφαρμογών τηλεκπαίδευσης και τηλεργασίας.
  • Να δίνουμε προτεραιότητα στη χρήση των σταθερών δικτύων για την πραγματοποίηση τηλεφωνικών κλήσεων και να αποφεύγουμε, εφόσον δεν είναι απαραίτητες για την επικοινωνία μας, τις βιντεοκλήσεις.
  • Να αποφεύγουμε την αποστολή αρχείων μεγάλου όγκου και χωρίς να έχει προηγηθεί διαδικασία συμπίεσής τους, εφόσον αυτό είναι εφικτό. Ομοίως, αποφεύγουμε την αποστολή μαζικών μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με μεγάλο όγκο συνημμένων αρχείων.
  • Να διατηρούμε ενημερωμένο το λογισμικό όλων των οικιακών συσκευών που έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, με βάση τις οδηγίες και τις συστάσεις των κατασκευαστών.
  • Να δείχνουμε αυξημένη προσοχή σε μηνύματα που προέρχονται από άγνωστους αποστολείς και έχουν ως θέμα τους τον κορωνοϊό -και, γενικότερα, θέματα Υγείας και Πολιτικής Προστασίας- καθώς ενδέχεται να περιέχουν συνδέσμους που οδηγούν σε κακόβουλο λογισμικό.
  • Να υιοθετούμε υπεύθυνη συμπεριφορά και να εμπιστευόμαστε μόνο τις οδηγίες των επιστημόνων και του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας.
  • Αν έχουμε παιδιά, φροντίζουμε για τη δημιουργική τους απασχόληση και αποφεύγουμε την προσκόλλησή τους σε διαδικτυακές υπηρεσίες διασκέδασης
  • Τονίζεται πως κανένας οργανισμός και φορέας, δημόσιος ή ιδιωτικός, στην Ελλάδα δεν πρόκειται να ζητήσει τηλεφωνικά, μέσω SMS, ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή μέσω των συστημάτων κοινωνικής δικτύωσης, πληροφορίες όπως ο κωδικός που χρησιμοποιείτε για την πρόσβασή σας σε κάποια υπηρεσία. Κάθε τέτοια επικοινωνία θα πρέπει να αντιμετωπίζεται ως απόπειρα απάτης.

Χρήσιμες διευθύνσεις

  • Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας: eody.gov.gr
  • Covid-19 – Τα μέτρα της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση του Covid-19: covid19.gov.gr
  • Ενιαία ψηφιακή πύλη της Δημόσιας Διοίκησης: www.gov.gr

Πηγή: Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Διακοπή ρεύματος στο campus Κοίλων – Διακοπή ηλεκτρονικών υπηρεσιών

Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΔΕΔΔΗΕ/Περιοχή Κοζάνης, αύριο Κυριακή 1/11, θα γίνει διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος, από ώρα 8:30πμ έως 11:00πμ, στην περιοχή του κεντρικού campus του Πανεπιστημίου στα Κοίλα.

Ο κεντρικός ηλεκτρονικός εξοπλισμός και οι κεντρικές ηλεκτρονικές υπηρεσίες που φιλοξενούνται στο Data Center του Πανεπιστημίου στα Κοίλα, πρόκειται να τεθούν προληπτικά εκτός λειτουργίας από τις 8:00πμ περίπου και θα επανέλθουν όταν αποκατασταθεί η τροφοδοσία.

Διακοπή ρεύματος στο campus Κοίλων – Διακοπή ηλεκτρονικών υπηρεσιών

Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΔΕΔΔΗΕ Δυτ. Μακεδονίας, την Κυριακή 27/9, θα γίνει προγραμματισμένη διακοπή ρεύματος, από τις 7:30πμ έως τις 3:30μμ, στο κεντρικό campus του Πανεπιστημίου στα Κοίλα.

Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός και οι κεντρικές ηλεκτρονικές υπηρεσίες που φιλοξενούνται στο Data Center του Πανεπιστημίου στα Κοίλα, πρόκειται να τεθούν προληπτικά εκτός λειτουργίας από το Σάββατο 26/9, ώρα 8:30μμ και θα επανέλθουν όταν αποκατασταθεί η τροφοδοσία και ολοκληρωθούν κάποιες απαραίτητες εργασίες συντήρησης.

Απαιτήσεις εξοπλισμού για εξ αποστάσεως εξετάσεις εαρινού εξαμήνου ακαδημαϊκού έτους 2019-2020

Ενημερωθείτε στον παρακάτω σύνδεσμο για τις απαιτήσεις εξοπλισμού για εξ αποστάσεως εξετάσεις εαρινού εξαμήνου ακαδημαϊκού έτους 2019-2020:

Απαιτήσεις εξοπλισμού για εξ αποστάσεως εξετάσεις εαρινού εξαμήνου ακαδημαϊκού έτους 2019-2020

Ενοποίηση καταλόγων URegister φοιτητών uowm. Ενσωμάτωση φοιτητών πρώην ΤΕΙ

Ολοκληρώθηκε στις 03/06/2020, η ενσωμάτωση των ιδρυματικών λογαριασμών (URegister) των φοιτητών (προπτυχιακών και μεταπτυχιακών) του πρώην ΤΕΙ στον κύριο κατάλογο του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.

Τα στοιχεία του Ιδρυματικού Λογαριασμού (Uregister) των φοιτητών του πρώην ΤΕΙΔΜ (username/password) θα παραμείνουν τα ίδια (με την εξαίρεση που αναφέρεται παρακάτω για τους φοιτητές τμημάτων Καστοριάς).  Είναι αυτά με τα οποία εισέρχονται οι φοιτητές στον ΕΥΔΟΞΟ.

  1. Για τους φοιτητές που είχαν ενεργοποιήσει τον Ιδρυματικό Λογαριασμό (Uregister) τους στο πρώην Τ.Ε.Ι Δυτικής Μακεδονίας:
    • Ο λογαριασμός τους Uregister μεταφέρετε αυτόματα στον κατάλογο του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.
    • Τα στοιχεία του λογαριασμού Uregister είναι τα ίδια.
  2. Οι φοιτητές του πρώην Τ.Ε.Ι Δυτικής Μακεδονίας οι οποίοι δεν έχουν ενεργοποιήσει
    το λογαριασμό τους Uregister θα μπορούν να τον ενεργοποιήσουν στη διεύθυνση
    http://uregister,uowm.gr.

Δείτε και εδώ Ιδρυματικός λογαριασμός-URegister.

Μετά την ενοποίηση των καταλόγων, οι φοιτητές των τμημάτων του πρώην ΤΕΙΔΜ, θα έχουν διαθέσιμες σε αυτούς σχεδόν όλες τις υπηρεσίες που προσφέρονται στους φοιτητές του ΠΔΜ. Οι σημαντικότερες αλλαγές θα είναι :

Α. Θα συνδέονται στις Ομοσπονδιακές Υπηρεσίες, χρησιμοποιώντας σαν φορέα το
«Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας»
και όχι το
«Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας (πρώην Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Δυτικής Μακεδονίας)»

B. Θα έχουν διαθέσιμες σε αυτούς τις υπηρεσίες που αναφέρονται στο :https://noc.uowm.gr/www/services/
Σημαντικότερες από τις υπηρεσίες αυτές είναι :

Γ. Στις υπηρεσίες Ηλεκτρονικής Γραμματείας δεν επέρχεται καμία μεταβολή.


Αλλαγή usernames (Φοιτητές Καστοριάς) :
Λόγω της αναγκαίας κανονικοποίησης των username των φοιτητών, όλοι οι λογαριασμοί των πρώην τμημάτων της Καστοριάς που είχαν μόνο χαρακτήρες πχ <vasibaki> αλλάζουν σε μορφή :δύο χαρακτήρες + 5 αριθμητικά ψηφία (ο Αριθμός Μητρώου του φοιτητή) πχ. <k503684>. Οι φοιτητές των οποίων το username αλλάζει, μπορούν να βρουν το νέο username τους στο αρχείο .  To password των λογαριασμών αυτών, παραμένει το ίδιο.


Υπηρεσία ΔΗΛΟΣ365 (των φοιτητών του πρώην ΤΕΙ).
Για όσους φοιτητές του π.ΤΕΙ είχαν ενεργοποιήσει την υπηρεσία ΔΗΛΟΣ365/Office365, διαβάστε στις οδηγίες για το πως θα έχετε πρόσβαση (για λίγο ακόμα) στα αρχεία σας.


Για τυχόν προβλήματα που προκύπτουν, παρακαλείσθε να επικοινωνείτε με email στο : uregister@uowm.gr αναφέροντας τα απαραίτητα στοιχεία.

Διακοπή Ιδρυματικών Υπηρεσιών προς φοιτητές πρώην ΤΕΙ. Ενοποίηση καταλόγων URegister

Λόγω εκτέλεσης εργασιών ενσωμάτωσης του ιδρυματικού καταλόγου (URegister) των φοιτητών του πρώην ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας (ΤΕΙΔΜ), σε αυτόν του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (ΠΔΜ) η πρόσβαση στις Ομοσπονδιακές και Ιδρυματικές Υπηρεσίες για τους φοιτητές αυτούς θα διακοπεί από την Δευτέρα 01/06, με εκτιμώμενη επαναφορά τους την Τετάρτη 03/06.

Αναβάθμιση υπηρεσίας VPN

Λόγω αλλαγών που έχουν γίνει στην υπηρεσία VPN, υπάρχει το ενδεχόμενο να μην είναι πλέον δυνατή η σύνδεσή σας. Αν συμβαίνει αυτό, θα πρέπει να απεγκαταστήσετε το λογισμικό OpenVPN και να κάνετε εκ νέου εγκατάσταση του πακέτου, που θα βρείτε στις παρακάτω διευθύνσεις:

Διδάσκοντες τμημάτων Καστοριάς (πρώην ΤΕΙ). Αλλαγή τρόπου πιστοποίησης

Από σήμερα (17/04/2020) οι διδάσκοντες των τμημάτων της Καστοριάς του πρώην ΤΕΙ, που εισέρχονταν στην Ηλεκτρονική Γραμματεία (https://classweb.uowm.gr/) με τους παλιούς τους λογαριασμούς, θα εισέρχονται πλέον με τον Ιδρυματικό τους λογαριασμό (URegister).
Για παράδειγμα ο χρήστης με ιδρυματικό email gnikolaou@uowm.gr θα πρέπει να δώσει
Username : gnikolaou (χωρίς @uowm.gr)
Password : το password του ιδρυματικού λογαριασμού
Για να δοκιμάσετε αν ο λογαριασμός σας λειτουργεί σωστά, μπορείτε να επισκέπτεστε τη σελίδα : https://mypassword.uowm.gr/
Για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίσετε, παρακαλώ να επικοινωνείτε με το email : support (at) uowm.gr αναφέροντας αναλυτικά τις συνθήκες και το μήνυμα σφάλματος που λαμβάνετε.

Συμβουλές για την ασφαλή εργασία από το σπίτι

Σε συνέχεια των συστάσεων για την ασφαλή και υπεύθυνη χρήση των τηλεπικοινωνιακών υποδομών στην τρέχουσα περίοδο, το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων καλούν όσους εργάζονται από την κατοικία τους να δείχνουν αυξημένη προσοχή στα θέματα που αφορούν στην ασφάλεια των οικιακών δικτύων και του σχετικού εξοπλισμού. Συγκεκριμένα:

  • Για την αποστολή ευαίσθητων πληροφοριών προτείνεται η χρήση εφαρμογών που παρέχουν πλήρη κρυπτογράφηση (end-to-end encryption) στην επικοινωνία.
  • Σε κάθε λογαριασμό που τυχόν διατηρείτε και εφόσον αυτό είναι τεχνικά εφικτό, ενεργοποιήστε τη δυνατότητα σύνδεσης με την ταυτοποίηση δύο βημάτων (Two-Factor Authentication), όπου μετά την εισαγωγή του κωδικού πρόσβασης λαμβάνετε μήνυμα SMS στο κινητό σας τηλέφωνο με έναν κωδικό τον οποίο εισάγετε σε σχετικό πεδίο. Με τον τρόπο αυτό ενισχύεται η προστασία του λογαριασμού σας από απόπειρες μη εξουσιοδοτημένης πρόσβασης.
  • Επίσης, ενεργοποιήστε στο κινητό σας τηλέφωνο -και εφόσον παρέχεται η σχετική δυνατότητα- τη λειτουργία πρόσβασης σε online υπηρεσίες με χρήση βιομετρικών δεδομένων (για παράδειγμα, δακτυλικό αποτύπωμα).
  • Αν πρόκειται να συμμετάσχετε σε μία τηλεδιάσκεψη μη διακινείτε τις σχετικές διευθύνσεις και οδηγίες μέσω των κοινωνικών δικτύων.
  • Καλό είναι να αποφεύγεται η χρήση ανοικτών ασύρματων δικτύων, τα οποία είναι περισσότερο ευάλωτα σε εξωτερικές παρεμβάσεις και σε ενέργειες υποκλοπής των διακινούμενων δεδομένων. Σημειώνεται ωστόσο πως τα περισσότερα οικιακά δίκτυα διαθέτουν μηχανισμούς προστασίας και ελέγχου της πρόσβασης.
  • Ελέγξτε ποιες συσκευές συνδέονται στο οικιακό σας δίκτυο. Αν δεν αναγνωρίζετε κάποια από αυτές, αλλάξτε τον κωδικό πρόσβασης στον router του δικτύου, καθώς και το όνομα του δικτύου (SSID) και συνδέστε τις αξιόπιστες συσκευές σας από την αρχή.
  • Χρησιμοποιήστε ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης και λογισμικό προστασίας στον εξοπλισμό σας (routers, υπολογιστές κτλ).
  • Στην περίπτωση που δεν γνωρίζετε πώς να κάνετε τις απαραίτητες αλλαγές, συμβουλευτείτε τα εγχειρίδια οδηγιών χρήσης ή ζητήστε βοήθεια από το τμήμα τεχνικής υποστήριξης του τηλεπικοινωνιακού σας παρόχου.

Χρήσιμες πληροφορίες

  • Οδηγίες από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και τη Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων για την ασφαλή πρόσβαση στο διαδίκτυο
  • Συμβουλές κυβερνοασφάλειας (στα αγγλικά) από τον οργανισμό ENISA για την εργασία από το σπίτι
  • Infographic (στα ελληνικά) της Europol με συμβουλές για να μετατρέψετε το σπίτι σας σε οχυρό διαδικτυακής ασφάλειας

Πηγή: https://mindigital.gr/archives/1270